Lättläst - Nya Moderaterna
Moderaterna vill göra Sverige till
ett bättre land för alla som bor här.
Därför vill vi lösa de problem
som finns i samhället.
Moderaterna vill att du och
alla andra ska få mera frihet.
Vi vill också att du ska få
bestämma mer över ditt eget liv.
Moderaterna vill att fler människor
ska ha ett arbete.
Därför vill vi att fler företag
ska våga anställa personal.
Vi vill göra det lättare för företag
att starta, att växa och
att stanna i Sverige.
Att ha ett jobb är viktigt
både för människan och samhället.
Om fler människor arbetar och
betalar skatt så finns det
mer pengar till bland annat
vård och skola.
Moderaterna vill sänka skatten
för dig och alla andra.
Vi vill sänka skatten mest
för dem som tjänar lite pengar.
Moderaterna tar ansvar
I valet år 2006 fick moderaterna
i uppgift att vara med
och bestämma i Sverige
tillsammans med centerpartiet,
folkpartiet och kristdemokraterna.
Nu samarbetar vi fyra partier
i Allians för Sverige.
Vi vill att fler människor i vårt land
ska ha ett jobb,
istället för att behöva bidrag.
Vi tar också ansvar i världen och
arbetar i både EU och FN.
Vi vill att fler länder ska få köpa
och sälja varor till varandra utan att
det kostar extra pengar,
Vi vill också samarbeta med
andra länder om klimatfrågor.
Klimat är ungefär detsamma
som väder.
Inför valet år 2010 kommer
Allians för Sverige att arbeta tillsammans
för att få fortsätta att bestämma i Sverige.
Moderaterna sänker skatten
Vi vill att fler människor ska kunna
leva på sin lön.
Därför har moderaterna och
regeringen sänkt skatten mest för dem
som tjänar lite pengar.
Det vill vi fortsätta med.
Vi tycker också att det alltid ska
ge mer pengar att arbeta
än att få bidrag.
Lättläst - Nya Moderaterna
Moderaterna vill göra Sverige till
ett bättre land för alla som bor här.
Därför vill vi lösa de problem
som finns i samhället.
Moderaterna vill att du och
alla andra ska få mera frihet.
Vi vill också att du ska få
bestämma mer över ditt eget liv.
Moderaterna vill att fler människor
ska ha ett arbete.
Därför vill vi att fler företag
ska våga anställa personal.
Vi vill göra det lättare för företag
att starta, att växa och
att stanna i Sverige.
Att ha ett jobb är viktigt
både för människan och samhället.
Om fler människor arbetar och
betalar skatt så finns det
mer pengar till bland annat
vård och skola.
Moderaterna vill sänka skatten
för dig och alla andra.
Vi vill sänka skatten mest
för dem som tjänar lite pengar.
Moderaterna tar ansvar
I valet år 2006 fick moderaterna
i uppgift att vara med
och bestämma i Sverige
tillsammans med centerpartiet,
folkpartiet och kristdemokraterna.
Nu samarbetar vi fyra partier
i Allians för Sverige.
Vi vill att fler människor i vårt land
ska ha ett jobb,
istället för att behöva bidrag.
Vi tar också ansvar i världen och
arbetar i både EU och FN.
Vi vill att fler länder ska få köpa
och sälja varor till varandra utan att
det kostar extra pengar,
Vi vill också samarbeta med
andra länder om klimatfrågor.
Klimat är ungefär detsamma
som väder.
Inför valet år 2010 kommer
Allians för Sverige att arbeta tillsammans
för att få fortsätta att bestämma i Sverige.
Moderaterna sänker skatten
Vi vill att fler människor ska kunna
leva på sin lön.
Därför har moderaterna och
regeringen sänkt skatten mest för dem
som tjänar lite pengar.
Det vill vi fortsätta med.
Vi tycker också att det alltid ska
ge mer pengar att arbeta
än att få bidrag.